Varför boka hos oss?

• Vi jämför pris hos flera biluthyrningsföretag
  • Gratis avbokning 48 timmar innan (hos de flesta företag)
  • Inga dolda avgifter

Hyrbil Leksnes Flygplats

Det finns flera biluthyrningsfirmor på Leksnes Flygplats, inklusive Avis och Hertz. Det är bäst att boka din hyrbil i förväg för att säkerställa tillgänglighet och de bästa priserna. När du har hämtat upp din hyrbil kan du utforska Lofotens fantastiska landskap och sevärdheter.

Sevärdheter i närheten av Leksnes Flygplats värda att besöka med bil

25 km - 30 minuter

Haukland Beach

Haukland Beach är en av de mest populära stränderna på Lofoten. Med sin vita sand och turkosa vatten är den ett perfekt ställe för en picknick eller en simtur. Det finns också möjlighet att vandra upp till toppen av en närliggande kulle för fantastisk utsikt över området.

85 km - 1 timme och 15 minuter

Kvalvika Beach

Kvalvika Beach är en av de mest avlägsna och vackra stränderna på Lofoten. För att nå stranden måste man vandra i cirka en timme, men utsikten över det dramatiska landskapet och den vita sanden är väl värt ansträngningen. Det finns också möjlighet att tälta på stranden för en natt under stjärnorna.

50 km - 45 minuter

Lofotr Vikingmuseum

Lofotr Vikingmuseum är en rekonstruktion av en vikingby från 1000-talet. Besökare kan utforska vikingarnas livsstil och delta i olika aktiviteter, som att lära sig att laga mat eller smida egna smycken. Museet har också en imponerande samling av vikingrelaterade artefakter.

70 km - 1 timme

Reinefjorden

Reinefjorden är en vacker fjord med höga berg och kristallklart vatten. Det finns möjlighet att ta en båttur för att se fjorden från vattnet eller att vandra längs fjällen för fantastisk utsikt över området.

130 km - 2 timmar

Trollfjorden

Trollfjorden är en smal fjord omgiven av höga berg och vattenfall. Det finns möjlighet att ta en båttur för att se fjorden från vattnet och förhoppningsvis se några av de lokala djuren, som sälar och örnar. Detta är en unik och oförglömlig upplevelse på Lofoten.

Om Leksnes Flygplats

IATA: LKN
Närmsta stad: Leknes
Adress: Leknes Airport (lkn) Airport Service Location, Leknes, 8370

Leksnes Flygplats ligger på ön Vestvågøy i Lofoten, Norge. Flygplatsen har en kort landningsbana och trafikeras främst av lokala flygbolag. Det finns en restaurang och en souvenirbutik på flygplatsen.

Att köra bil i Norge

Här är några saker som besökare från Sverige behöver tänka på när de kör bil i Norge

• Använd alltid säkerhetsbälten, både fram och bak.
  • Alkoholgränsen är 0,2 promille. Att köra bil när du är påverkad av alkohol är allvarligt brott och kan resultera i höga böter och fängelsestraff.
  • Att köra och prata i mobiltelefon är förbjudet, däremot okej att använda handsfree-system.
  • Vägar i fjällområden kan vara smala och branta, så var uppmärksam och följ trafikreglerna.
  • I Norge är det obligatoriskt att använda vinterdäck mellan 15 november och 31 mars.
  • Respektera hastighetsgränserna och var uppmärksam på eventuella varningsskyltar längs vägen.

Biluthyrningsfirmor på eller i närheten av Leksnes Flygplats

AVIS Leiebil

Betyg: 4.3 (av 19 omdömen)

Telefonnummer till AVIS Leiebil: (+47) 76 08 01 04
Besök AVIS Leiebil webbplats
Måndag: 08:00-16:00
Tisdag: 08:00-16:00
Onsdag: 08:00-16:00
Torsdag: 08:00-16:00
Fredag: 08:00-16:00
Söndag: Stängt
Pushpika skrev ett omdöme om AVIS Leiebil (2022-02-06)
Bästa upplevelsen med en hyrbil NÅGONSIN! Avis-medarbetaren var tillgänglig via e-post och telefon före hämtningsdatumet för att svara på frågor. Vi hyrde bilen på vintern och var oroliga för att köra i snön. Avis-medarbetaren väntade på oss på flygplatsen, visade oss bilen och gav tålmodigt förklaringar och tips om att köra bilen. Bilen var i utmärkt skick och mycket bekväm. Under hyrestiden råkade vi ut för en olycka (en annan bil körde in i oss under en snöstorm). Den Avis-anställde ringde en bärgningsbil åt oss men eftersom det skulle ta för lång tid för den att komma fram hämtade han oss och körde oss till Leknes flygplats. Jag kan verkligen rekommendera detta specifika AVIS uthyrningskontor. Jag har aldrig haft så bra kundvård och service av ett biluthyrningsföretag!
Omdöme: 5 av 5.
Yen skrev ett omdöme om AVIS Leiebil (2022-08-23)
Extremt bra service. Vi blev upphämtade på busstationen och överlämningsprocessen gick snabbt och effektivt! Bra jobbat Avis!
Martin skrev ett omdöme om AVIS Leiebil (2020-06-26)
Det står att de bara är öppna till 16.00 men vi beställde bilupphämtning klockan 18.00, så vi var lite oroliga när de hämtades, men sedan kom killen från Avis och vi hade en så fantastisk upplevelse! Vi hade ett trevligt samtal, rekommendationer och full service så att bilen var i bra skick. Bästa biluthyrningsupplevelsen!!!

AVIS Leiebil - Stamsund

Torsdag: 08:00-22:00
Fredag: 08:00-22:00
Söndag: Stängt
Anders lämnade ett omdöme om (2021-11-29)

Car Rental Leknes - Airport

Fredag: Öppet dygnet runt
Lördag: Öppet dygnet runt
Söndag: Öppet dygnet runt
Maryam skrev ett omdöme om Car Rental Leknes - Airport (2022-12-12)
Biluthyrning Leknes - Flygplats har de enklaste och snabbaste hämtnings- och avlämningsprocedurerna som jag någonsin har upplevt. Bilarna är rena och väl underhållna, och de är de mest prisvärda hyrbilarna som finns i Sydney. Jag skulle definitivt rekommendera till andra.
Omdöme: 5 av 5.
Abid skrev ett omdöme om Car Rental Leknes - Airport (2022-08-04)
Denna Leknes - Flygplats biluthyrningsplats, är fantastisk!! du kommer definitivt att bli nöjd med utbudet, priserna och passionerat kundservice!!
Herman skrev ett omdöme om Car Rental Leknes - Airport (2022-09-13)
Mycket snäll och ansvarsfull. Jag älskade uppmärksamheten tack för dina tjänster

Hertz

Betyg: 5 (av 1 omdömen)

Telefonnummer till Hertz: (+47) 76 08 18 44
Besök Hertz webbplats

Tyvärr har vi inte ännu öppettiderna för Hertz

Hertz Leknes Lufthavn

Betyg: 2.3 (av 10 omdömen)

Telefonnummer till Hertz Leknes Lufthavn: (+47) 76 08 18 44
Besök Hertz Leknes Lufthavn webbplats
Måndag: 08:00-16:00
Tisdag: 08:00-16:00
Onsdag: 08:00-16:00
Torsdag: 08:00-16:00
Fredag: 08:00-16:00
Söndag: Stängt
Dana skrev ett omdöme om Hertz Leknes Lufthavn (2022-09-01)
Vi debiterades en avgift för sen hämtning (vi var i tid) utan förvarning på vårt Expedia-uthyrningsformulär. Den anställde vid hämtning gick med på att den skulle tas av men sa att hans chef inte var tillgänglig förrän nästa morgon, men för att inte oroa sig skulle han kontakta oss när avgiften hävdes. Det gjorde han inte. Han ljög. Fruktansvärd kundservice och baserat på de andra recensionerna verkar det som att detta är vanlig bedrägeripraxis. Två månader senare och ingenting. Kommer att använda en annan byrå nästa gång.
Omdöme: 1 av 5.
William skrev ett omdöme om Hertz Leknes Lufthavn (2022-11-02)
Jag skulle undvika att hyra av de här killarna. Det var ingen närvarande när jag lämnade tillbaka min bil innan mitt flyg ut, så jag lämnade nyckeln i returlådan som de instruerade. Det slutade med att de hävdade att jag lämnade tillbaka bilen sent och debiterade mig för en hel extra dag. När jag bestred detta sa de att de har kameror som spårar när en bil lämnas tillbaka men hävdade sedan att jag lämnade tillbaka min över en timme efter att jag faktiskt gjorde det. Det verkar som att de får många med det här.
Miguel skrev ett omdöme om Hertz Leknes Lufthavn (2022-07-19)
Jag fick fakturan för min hyra via e-post.
Jag debiteras 500 nok för "uppgradering av bilgrupp". Jag bad inte om någon uppgradering, det var ett Hertz-beslut och inte heller den anställde informerade mig om en sådan situation.
Faktum är att den anställde inte ens var på flygplatsen när jag kom (han var den enda som inte var det, de anställda på de andra företagen var alla närvarande), jag var tvungen att ringa honom för att leverera bilen till mig! Han kom strax efteråt i all hast, bad inte ens om ursäkt, såg mitt körkort och sprang ut. Det var Hertz som var skyldig mig ersättning för att jag inte var närvarande och för att jag fick betala ett samtal.
Jag har redan skrivit 2 mejl till Hertz Leknes och inte fått något svar. Jag skickade den till kundtjänst och väntar fortfarande på svar. Fruktansvärd!

Rent a Car Lofoten

Betyg: 3.5 (av 2 omdömen)

Mer info kommer inom kort

Tyvärr har vi inte ännu öppettiderna för Rent a Car Lofoten
Chiara skrev ett omdöme om Rent a Car Lofoten (2022-08-23)
Vi hyrde en bil för att ta oss runt på dagen, klev av från en Costa-kryssning i augusti vid hamnen i Gravdal/Leknes.
Kostnaden, om än hög (NOK 2 850 med obegränsad km och försäkring) är lägre än för internationella byråer (Avis, Hertz), och servicen är lite mer hemtrevlig. Vår bil, en liten Toyota Yaris, var inte särskilt ren men vi flög över.
Här finns ingen agentur, bilarna levereras till kajen och lämnas där när du kommer tillbaka. Huvudkontoret ligger i Svolver.
Jag hade ingen personlig kontakt med medarbetaren, vi kommunicerade via sms på hämtningsdagen.
Vid bokning för betalning och garanti accepterade de inte American Express-kreditkortet, det är bättre att ha en annan typ redo.
Omdöme: 5 av 5.
Bruno skrev ett omdöme om Rent a Car Lofoten (2019-10-09)
Mycket dyrt för en hyrbil.
Omdöme: 2 av 5.

Sixt Bilutleie

Betyg: 3.8 (av 15 omdömen)

Telefonnummer till Sixt Bilutleie: (+47) 76 07 06 00
Fredag: 07:00-23:00
Lördag: 10:00-15:00
Söndag: 07:00-23:00
Jannik skrev ett omdöme om Sixt Bilutleie (2022-11-06)
I mitten av oktober 2022 bokade vi spontant en VW Polo-klass online två dagar före hämtning och fick en Toyota Rav4 som det "närmaste alternativet" på hämtningsdagen.
Tidigare var jag väldigt nöjd med Sixt, så denna gång förstklassig service och problemfri hämtning. Efter 10 minuter var vi redan i bilen.
I händelse av att du inte kan/vill ta tillbaka bilen till flygplatsen erbjuder Sixt att hämta bilen i hamnen mot en liten avgift, vilket var väldigt praktiskt i vårt fall då vårt fartyg fortsatte därifrån.
Rekommenderas starkt, vi skulle göra det igen när som helst.
Omdöme: 5 av 5.
Philipp skrev ett omdöme om Sixt Bilutleie (2020-01-04)
Denna leverantör bör undvikas snarast! I början verkar allt okomplicerat och efteråt blir man illa överraskad! Och det med redan enormt höga hyreskostnader! Obegriplig! Var så naivt att boka här som en del av en kryssning! Tyvärr blev även ett efterföljande klagomål via SIXT-huvudkontoret obesvarat! Det var därför vi kom fram till beslutet: ALDRIG MER SEX!
Omdöme: 1 av 5.
Alexandra skrev ett omdöme om Sixt Bilutleie (2022-09-19)
Jag förstår inte de dåliga recensionerna. De var vänliga och flexibla med vår bokning. Det är en mycket liten flygplats och de kommer bara för bokningar. Men allt gick bra och servicen/bilen var bara perfekt!