Varför boka hos oss?

• Vi jämför pris hos flera biluthyrningsföretag
  • Gratis avbokning 48 timmar innan (hos de flesta företag)
  • Inga dolda avgifter

Hyrbil Bodø Flygplats

Det finns flera biluthyrningsfirmor på Bodø Flygplats, inklusive Avis, Europcar och Sixt. Biluthyrningsdiskarna ligger i ankomsthallen och bilarna parkeras utanför terminalen. Det är enkelt att hyra en bil på Bodø Flygplats och det är det bästa sättet att utforska området.

Sevärdheter i närheten av Bodø Flygplats värda att besöka med bil

70 km - 1 timme och 15 minuter

Givær

Givær är en liten ögrupp utanför Bodø och är en av de mest avskilda platserna i Norge. Här finns inga bilar eller butiker, bara en handfull hus och vacker natur. Det är en perfekt plats för en avkopplande dagstur.

27 km - 25 minuter

Kjerringøy Handelssted

Kjerringøy Handelssted är en välbevarad handelsplats från 1800-talet. Här kan du uppleva hur livet var på en handelsplats under den tiden. Det finns även en fin sandstrand i närheten som är perfekt för en picknick eller ett dopp i havet.

290 km - 3 timmar och 30 minuter

Lofoten

Lofoten är en av Norges mest spektakulära platser med dramatiska bergstoppar, pittoreska fiskebyar och vackra stränder. Här kan du vandra, fiska eller bara njuta av den fantastiska naturen. Det är en lång resa, men väl värt det för den som har tid.

70 km - 1 timme och 15 minuter

Polarsirkelsenteret

Polarsirkelsenteret är en besöksplats vid Polcirkeln som erbjuder en mängd olika aktiviteter och upplevelser. Här kan du lära dig mer om polcirkeln, se norrskenet i en simulator, eller ta en tur på en hundsläde. Det är ett perfekt ställe att besöka för hela familjen.

33 km - 30 minuter

Saltstraumen

Saltstraumen är en av världens kraftigaste tidvattenströmmar och ett imponerande naturspektakel. Här kan du se hur vattnet rusar genom det smala sundet med enorm kraft. Det är även möjligt att fiska här och fånga lax eller torsk.

Om Bodø Flygplats

IATA: BOO
Närmsta stad: Bodoe
Adress: Bodoe Airport (boo) Airport Service Location, Bodoe, 8041

Bodø Flygplats ligger i Nordland fylke i Norge. Den är en viktig flygplats för att nå platser som Lofoten och Vesterålen. Flygplatsen har en restaurang, en kiosk och en butik som säljer böcker och tidningar.

Att köra bil i Norge

Här är några saker som besökare från Sverige behöver tänka på när de kör bil i Norge

• Använd alltid säkerhetsbälten, både fram och bak.
  • Alkoholgränsen är 0,2 promille. Att köra bil när du är påverkad av alkohol är allvarligt brott och kan resultera i höga böter och fängelsestraff.
  • Att köra och prata i mobiltelefon är förbjudet, däremot okej att använda handsfree-system.
  • Vägar i fjällområden kan vara smala och branta, så var uppmärksam och följ trafikreglerna.
  • I Norge är det obligatoriskt att använda vinterdäck mellan 15 november och 31 mars.
  • Respektera hastighetsgränserna och var uppmärksam på eventuella varningsskyltar längs vägen.

Biluthyrningsfirmor på eller i närheten av Bodø Flygplats

Fredag: 08:00-16:00
Lördag: Stängt
Söndag: Stängt
Edoardo skrev ett omdöme om Alamo - Bodø Airport (2023-02-16)
Jättebra erfarenhet

Avis Bodø Airport

Betyg: 4.1 (av 186 omdömen)

Telefonnummer till Avis Bodø Airport: (+47) 75 54 10 00
Besök Avis Bodø Airport webbplats
Lördag: 07:00-19:00
Söndag: 10:00-00:00
cano skrev ett omdöme om Avis Bodø Airport (2020-10-10)
SCAMMERS
det här företaget älskar turister som dom kan lura efter dom är hemma igen
De har lurat mig på 10 000 nok utan någon anledning eller bevis och har bestridit det
Jag varnar er akta er ifrån detta företag de är tjuvar som sitter i ett kontor hyr aldrig ifrån Avis i Bodö om du vill bli totalt scammad de har andra bra konkurrenter som har aldrig varit problem!!!!
Omdöme: 1 av 5.
Dennis skrev ett omdöme om Avis Bodø Airport (2016-11-12)
Har hyrt många ggr, Fina bra bilar ?
Omdöme: 5 av 5.
Per skrev ett omdöme om Avis Bodø Airport (2022-12-04)
Alltid snabb, trevlig och säker att använda Avis Bodø. Hade gjort fel i beställningen med den sista hyrbilen som sköttes utan problem. Mycket trevligt att uppleva så bra service.

Budget Bilutleie Bodø lufthavn

Betyg: 2.3 (av 7 omdömen)

Telefonnummer till Budget Bilutleie Bodø lufthavn: (+47) 948 04 333
Besök Budget Bilutleie Bodø lufthavn webbplats
Lördag: 07:00-19:00
Söndag: 10:00-00:00
ff skrev ett omdöme om Budget Bilutleie Bodø lufthavn (2018-09-26)
Först var personalen sen, 10 minuter efter öppethållandet, kom han äntligen. Sedan debiterade han mig ytterligare belopp för försäkring. Jag bad att få välja bort och använda min kreditkortsförsäkring för biluthyrning, han hävdar att kreditkortsförsäkring inte kan användas i Norge. Vilken stor lögn för mig, jag hyrde nyss en bil i Bergen, från Budget också och där hade jag inga problem att använda min kreditkortsförsäkring!! Vad jag än säger, han orkar helt enkelt inte. Jag hade bråttom att hinna med färjan, så bra, bita i skottet. Utöver det märker de inte ner några befintliga skador, jag var tvungen att springa tillbaka för att säga åt honom att markera 3 skador på bilen, och han försökte också tricket att dölja min kopia!!
Jag kommer aldrig att hyra igen från Budget. Jag har en annan resa på gång och jag hade från början min bil bokad med Budget. Jag avbokade det nu och bokar en bil hos ett annat företag. Mitt råd till andra resenärer, hyr inte bil från Budget at Bodo!!
Omdöme: 1 av 5.
Dillon skrev ett omdöme om Budget Bilutleie Bodø lufthavn (2017-10-05)
Akta dig - din faktura kommer att vara mycket större än du tror (vår var med över $160). När vi först gjorde vår reservation på budgetwebbplatsen indikerade det att den extra försäkringen som såldes av Budget var valfri. Men när vi kom till Budgetkontoret i Bodö fick vi veta att det är obligatoriskt i Norge. Budget måste fixa detta i sitt system så att förarna är medvetna om att de kommer att debiteras detta.
Hasib skrev ett omdöme om Budget Bilutleie Bodø lufthavn (2018-07-27)
Säkerhetsdepositionen är över en grand jag betalade inte ens det för en c-klass amg jag hade i london, de tar också bara det via kreditkort vilket är skandalöst

Car Rental Bodo - Airport

Fredag: Öppet dygnet runt
Lördag: Öppet dygnet runt
Söndag: Öppet dygnet runt
NOAH skrev ett omdöme om Car Rental Bodo - Airport (2022-12-10)
Har hyrt med Car Rental Bodo - Flygplats ett tag nu, alltid bra bilar i bra skick tillsammans med bra kundservice.
Omdöme: 5 av 5.
dsdwq skrev ett omdöme om Car Rental Bodo - Airport (2022-08-31)
Enkel process, bra speciellt när du är väldigt trött.

Europcar Bodoe Airport (BOO)

Betyg: 2 (av 4 omdömen)

Telefonnummer till Europcar Bodoe Airport (BOO): (+47) 412 49 110
Besök Europcar Bodoe Airport (BOO) webbplats

Tyvärr har vi inte ännu öppettiderna för Europcar Bodoe Airport (BOO)
Hugo skrev ett omdöme om Europcar Bodoe Airport (BOO) (2020-01-10)
Riktiga bedragare!

Jag hyr en bil i en vecka med Europcar. När jag kom tillbaka kollade jag bilen och allt var ok, speciellt var det ingen repa alls. Jag ville kolla bilen med någon från Europcar, men de anställda som var här vägrade. sedan, två timmars brev fick jag ett e-postmeddelande som berättade för mig att jag repade bilen. Men när jag kollade bilderna som Europcar skickade till mig hade den bilen flyttats från den plats jag gav tillbaka den. Hur konstigt är det? Bilen var ok, de anställda vill inte kolla bilen med mig och då får jag bilder på bilen på ett helt annat ställe, med en repa. Nu måste jag betala cirka 600 euro för en repa som jag är säker på, inte har åtgärdats. Jag är helt säker på att denna repa inte gjordes av mig utan gjordes när bilen flyttades av Europcar. Naturligtvis säger Europcar att deras påstående är korrekt och vill att jag ska betala. var försiktig, dessa killar tänker bara på att ta dina pengar.
Omdöme: 1 av 5.
Karin skrev ett omdöme om Europcar Bodoe Airport (BOO) (2020-03-03)
HYR INTE FRÅN DETTA FÖRETAG I BODØ! Jag hyrde av Europcar och lämnade bilen på flygplatsen utan några skador men de fakturerade 800 EUR för 2 repor som de uppenbarligen hittat efter. Jag har aldrig haft problem med Hertz eller Sixt i Norge så jag föreslår att du håller dig borta från Europcar och åker till Hertz eller Sixt!
fran skrev ett omdöme om Europcar Bodoe Airport (BOO) (2021-04-29)
Oavsett vilket avtal eller försäkring du väljer så blir det många, många extra kostnader överallt....

Hertz

Betyg: 1 (av 1 omdömen)

Telefonnummer till Hertz: (+47) 75 54 84 00
Besök Hertz webbplats

Tyvärr har vi inte ännu öppettiderna för Hertz
khaled skrev ett omdöme om Hertz (2022-12-01)
Första gången jag hyrde en bil beställde jag en Toyota från Hertz bodø och när jag gick och hämtade bilen gav de mig en Suzuki bilen hade en väldigt liten stenspricka så jag kunde inte se den, jag tog bilen två dagar Jag hade inga skador och körde väldigt tyst, jag tog inte med något som kunde göra det, och jag använde bilen väldigt lite, nästa dag lämnade jag tillbaka bilen och vet inte att bilen har några skador, dagen efter Jag fick ett mail om att jag måste betala 10 000 NOK för att reparera bilen, som att de leker med folk. Jag skrev den här kommentaren för att varna andra. Var försiktig för du ser ingenting när du hämtar bilen, så var försiktig eller undvik detta värsta sällskap.

Sixt Bilutleie

Betyg: 3.5 (av 24 omdömen)

Telefonnummer till Sixt Bilutleie: (+47) 75 54 01 00
Fredag: 07:30-16:30
Lördag: 09:00-15:00
Söndag: Stängt
Susan skrev ett omdöme om Sixt Bilutleie (2018-08-05)
Sixt är ett bra företag att hyra din bil. Vi hade bra erfarenhet varje gång. Hjälpsamma människor vid skrivbordet.
Omdöme: 4 av 5.
Suchart skrev ett omdöme om Sixt Bilutleie (2022-10-26)
Hyr inte Sixt på Bodö flygplats. Anklagade och åtalade oss för en mycket liten och nästan osynlig repa. Inte rimligt alls
Omdöme: 1 av 5.
Lord_Anders skrev ett omdöme om Sixt Bilutleie (2021-09-27)
Tänkte hyra en skåpbil av dem, den var inte städad inne i kupén. Det låg totalt 5 tomma flaskor, men det är inte det värsta. Efter att jag lämnat tillbaka bilen fick jag ett mail om att jag hade bucklat den, vilket jag absolut inte hade gjort, jag hade bildbevis som visade skadan som jag "tillfogat". De bilderna är helt klart inte tillräckligt bra, jag är fortfarande i dialog med dessa, spänd på att se hur det går.

Det verkar som att de vid varje tillfälle helt enkelt lurar folk och anklagar dem för skador som de inte har orsakat, har läst flera incidenter om detta. Om du hyr här måste du förvänta dig att de provar! Enklast är att styra undan!
Jag har använt Sixt Bodø vid tidigare tillfällen och då hade jag inga problem och var faktiskt väldigt nöjd, därför ville jag använda dem igen, men det verkar som om något har förändrats med dem. Vi kunder är bara svampar fulla av pengar, klämmer de tillräckligt hårt får de ett extra klick i kassan...

Inte en vänlig hälsning
Anders

Sixt Bilutleie

Betyg: 3.4 (av 25 omdömen)

Telefonnummer till Sixt Bilutleie: (+47) 75 54 01 00
Besök Sixt Bilutleie webbplats
Lördag: 09:00-17:30
Söndag: 09:00-00:00
Milen skrev ett omdöme om Sixt Bilutleie (2022-07-22)
Inte en stor upplevelse. Först för att förtydliga personalen här var extremt hjälpsamma och vänliga. Ingenting i den här recensionen handlar om vår erfarenhet med dem förutom ledningen. Vi kom till vår bil och upptäckte en betydande skada. På grund av detta tog vi bilder av bokstavligen allt. Vi hittade varje repa och skadad föremål. När vi lämnade tillbaka bilen sa de att vi hade skadat bilen när det syntes tydligt på våra originalbilder. Jag skulle inte lita på de människor som driver det här företaget. Hyr av andra.
Omdöme: 1 av 5.
Stig skrev ett omdöme om Sixt Bilutleie (2022-06-16)
Bedrägeri! Sixt kräver full självrisk för slitage- och bruksskador som är MYCKET svåra att upptäcka vid hämtning av bilen. Min påstådda skada var en prick över avgasuttaget (självrisk 10 000 kr) och bilen var otvättad. Det krävs inte mycket fantasi för att detta ska se ut som en bluff där de erbjuder mycket förmånliga hyrespriser, men ta tillbaka detta på ersättningskrav om du inte tecknar en helförsäkring.

UNDVIK denna oseriösa hyresvärd!
Omdöme: 1 av 5.
Dave skrev ett omdöme om Sixt Bilutleie (2022-10-25)
Allt väl. Personalen mest hjälpsam. Jättefin bil med snödäck.
Tack

Sixt Rent A Car

Betyg: 1 (av 1 omdömen)

Mer info kommer inom kort

Tyvärr har vi inte ännu öppettiderna för Sixt Rent A Car
Jacob skrev ett omdöme om Sixt Rent A Car (2019-11-01)
"Autopass-avgiften" på fakturan efter uthyrning var rån. Vi använde en betalväg under 7 dagar på lofoten som kom till 39NOK och avgiften för själva taggen i bilen för att använda denna betalväg var 270NOK. Äckligt av SIXT som vi inte hade med våra AVIS-uthyrningar i Norge. De försökte också debitera oss för förmodade skador på bilen, vilket endast avstods efter att vi skickat in fotobevis vid avlämningstillfället, SIXT kontrollerade inte det under 3 timmar när vi satt på deras parkering. Använd ett annat uthyrningsföretag dessa killar kommer att försöka fakturera dig för allt.