Varför boka hos oss?

• Vi jämför pris hos flera biluthyrningsföretag
  • Gratis avbokning 48 timmar innan (hos de flesta företag)
  • Inga dolda avgifter

Hyrbil Ivalo Flygplats

Det finns flera biluthyrningsfirmor på plats på Ivalo flygplats, inklusive Avis, Europcar och Hertz. Du kan boka din hyrbil i förväg online eller genom att kontakta biluthyrningsföretagen direkt. Det finns också möjlighet att hyra snöskotrar och andra vinterutrustningar på plats.

Sevärdheter i närheten av Ivalo Flygplats värda att besöka med bil

184 km - 2 timmar 16 minuter

Arktikum - Rovaniemi

Arktikum är ett museum och vetenskapscentrum i Rovaniemi som fokuserar på norra Finlands natur, kultur och historia. Besökare kan lära sig om samisk kultur, norrsken och livet i Arktis. Det finns också en utställning om Rovaniemi under andra världskriget.

103 km - 1 timme 29 minuter

Lemmenjoki Nationalpark

Lemmenjoki Nationalpark är Finlands största nationalpark och täcker ett område på över 2 800 km². Det är känt för sina vackra vandringsleder, guldgrävning och samisk kultur. Besökare kan också se den imponerande Ravadasköngan, som är en 30 meter hög vattenfall.

84 km - 1 timme 16 minuter

Sámi Siida - Inari

Sámi Siida är en autentisk samisk by som ligger vid sjön Inari. Besökare kan lära sig om samisk kultur, traditioner och konst. Det finns också möjlighet att prova på aktiviteter som renslaktning och snöskotersafari.

Siida - Inari

Siida är ett museum och informationscenter om samisk kultur och natur i Inari. Besökare kan lära sig om samisk historia, traditioner och sätt att leva. Det finns också utställningar om norra Finlands natur och djurliv.

Om Ivalo Flygplats

IATA: IVL
Närmsta stad: Ivalo
Adress: Ivalo Airport Lentokentäntie 218, Lentokentäntie 218 , Ivalo, 99800

Ivalo flygplats ligger i norra Finland och är den största flygplatsen i Lappland. Flygplatsen har endast ett terminalbyggnad men erbjuder alla nödvändiga bekvämligheter för resenärer. Det finns en restaurang och en souvenirbutik på plats. Flygplatsen är också känd för att vara en av de bästa platserna att se norrsken på.

Att köra bil i Finland

Tänk på detta när du ska köra bil i Finland

• Det finns mycket vilt i Finland, så det är extra viktigt att vara försiktig och hålla hastighetsgränserna på vägar i närhet till skog.
  • Det är obligatoriskt att använda säkerhetsbälte både fram och bak i bilen.
  • Det är förbjudet att använda mobiltelefon under körning, det är däremot okej att använda handsfree.
  • Alkoholgränsen är på 0,5 promille (0,2 i Sverige), men det är så klart bäst att undvika alkohol helt om man ska köra bil.
  • I Finland är det vanligt med hastighetskameror och poliskontroller, så se till att följa trafikreglerna.
  • I vissa områden finns det renar som kan korsa vägarna, så var uppmärksam och håll en låg hastighet.

Biluthyrningsfirmor på eller i närheten av Ivalo Flygplats

Avis Ivalo Lentoasema

Betyg: 3.7 (av 3 omdömen)

Telefonnummer till Avis Ivalo Lentoasema: (+47) 010 4362365
Fredag: 08:00-23:00
Lördag: 08:00-23:00
Söndag: 08:00-23:00
Nisse skrev ett omdöme om Avis Ivalo Lentoasema (2018-07-15)
Smidigt och enkelt
Omdöme: 4 av 5.
Matthias lämnade ett omdöme om (2020-03-19)

Omdöme: 2 av 5.
Infinite lämnade ett omdöme om (2017-02-18)

Car Rental Ivalo Airport

Fredag: Öppet dygnet runt
Lördag: Öppet dygnet runt
Söndag: Öppet dygnet runt
Josna skrev ett omdöme om Car Rental Ivalo Airport (2022-09-02)
Priserna och priserna var bra. Att lämna bilen på morgonen var förvirrande eftersom den här tjänstens kundtjänst berättade för oss att avlämningsplatsen skulle vara öppen dygnet runt, men det var inte när vi kom dit men vi kunde fortfarande släppa...
Omdöme: 5 av 5.
Rizwan skrev ett omdöme om Car Rental Ivalo Airport (2022-09-01)
Bra bilval, bra pris, snabb service.
David skrev ett omdöme om Car Rental Ivalo Airport (2022-12-07)
Hjälpsam personal och en enkel process. Inte den billigaste men BMW:n var jättebra. Kunde ha varit renare inuti men inget att klaga på. Jag rekommenderar starkt detta företag.

Enterprise Rent-A-Car Ivalo Lentoasema

Fredag: 08:00-22:00
Lördag: 08:00-22:00
Söndag: 08:00-22:00
Jens lämnade ett omdöme om (2023-01-19)

Europcar Autovuokraamo Ivalo lentoasema

Betyg: 4.3 (av 15 omdömen)

Telefonnummer till Europcar Autovuokraamo Ivalo lentoasema: (+47) 040 3062875
Fredag: 07:00-22:00
Lördag: 07:00-22:00
Söndag: 07:00-22:00
Alexandra skrev ett omdöme om Europcar Autovuokraamo Ivalo lentoasema (2022-12-29)
Vi hyrde Volkswagen Golf av Europcar under vår höstlov. Bilen var bra, ren och bränslet var fullt. Du måste betala 50? mer om du vill passera gränsen. Bilupphämtning var enkel och samma som att lämna, du släpper bara nyckeln i lådan.
Omdöme: 5 av 5.
Mike skrev ett omdöme om Europcar Autovuokraamo Ivalo lentoasema (2022-09-03)
Jag hade en fantastisk upplevelse med dessa killar. Bilen klar vid ankomst utan krångel. Fantastisk bil, ren och redo att köra. Avlämningen var problemfri. Bra personal. Skulle definitivt använda igen. Bra jobbat!
Anaïs skrev ett omdöme om Europcar Autovuokraamo Ivalo lentoasema (2022-02-11)
Mycket dålig upplevelse! Ingen checka in eller checka ut! De tog 1000euros från oss för en poc på bagageutrymmet som vi inte gjorde! Finns förmodligen redan på bilen innan uthyrningen! Och även om de skulle ha bytt hela bagageluckan så kostar det runt 300 euro + arbetskraft! Uppmärksamhet! Misstro! Jag avråder!

Green Motion Autovuokraamo Ivalo Lentokenttä

Betyg: 4.9 (av 7 omdömen)

Telefonnummer till Green Motion Autovuokraamo Ivalo Lentokenttä: (+47) 020 1213540
Besök Green Motion Autovuokraamo Ivalo Lentokenttä webbplats
Måndag: Öppet dygnet runt
Tisdag: Öppet dygnet runt
Onsdag: Öppet dygnet runt
Torsdag: Öppet dygnet runt
Fredag: Öppet dygnet runt
Lördag: Öppet dygnet runt
Söndag: Öppet dygnet runt
Rados?aw skrev ett omdöme om Green Motion Autovuokraamo Ivalo Lentokenttä (2023-01-09)
En av de bästa biluthyrningsupplevelserna i mitt liv. Bra bil, bra valuta för pengarna, smidig process. Cool kille vid skrivbordet :)
Omdöme: 5 av 5.
Martin skrev ett omdöme om Green Motion Autovuokraamo Ivalo Lentokenttä (2022-08-09)
Bilen var helt okej, om inte alltför ren. Utcheckning är och incheckning skulle vara mycket lätt om personalen var lite mer hängiven. Ett plan landade på vår ankomstdag. Alla kunder hade bokat sin bil för ankomsttid och alla andra biluthyrningsföretag fanns på plats. Det var bara den anställde från Green Motion som behövde ringas först, sedan kom, låt oss säga "sov inte" 20 minuter för sent och jobbade håglöst och oengagerat sin kö. Det skulle kunna förbättras.
Omdöme: 4 av 5.
Francesca skrev ett omdöme om Green Motion Autovuokraamo Ivalo Lentokenttä (2022-03-14)
Bil ok, pris ok, trevlig och korrekt personal, utan vanligt krav på att sälja dig värdelös tilläggsförsäkring, snabb och enkel retur.

Hertz Suomi

Betyg: 4.2 (av 13 omdömen)

Telefonnummer till Hertz Suomi: (+47) 020 5552540
Fredag: 07:30-23:00
Lördag: 07:30-23:00
Söndag: 07:30-23:00
Nisse skrev ett omdöme om Hertz Suomi (2018-07-15)
Smidigt och enkelt
Omdöme: 4 av 5.
Bettina skrev ett omdöme om Hertz Suomi (2022-05-03)
Jag skulle ge noll stjärnor om jag kunde. UNDVIK till varje pris!
Jag bokade en bil med Thrifty på Expedias webbplats och bokade en minibil. När jag kom till Ivalo märkte jag att Thrifty omfattas av Hertz, ett företag som hade försökt att överdebitera mig tidigare och jag undvek till varje pris.
När agenten gjorde pappersarbetet fick jag veta att jag hade haft tur eftersom jag hade blivit utvald att få en uppgraderad bil; Jag sa till honom att jag inte ville ha en uppgradering eftersom jag föredrar att köra mindre bilar i Lappland eftersom jag känner mig säkrare på isiga vägar men var säker på att det inte var en stor bil. När jag gick ut fick jag en stor SUV så han hade ljugit för mig.
Jag gick tillbaka och sa till honom att jag inte ville ha den här bilen men han sa att han inte hade några andra bilar tillgängliga och att även den här bilen hade "lånats" från europcar. Ett holländskt par bakom mig ville gärna byta med mig men agenten ville inte tillåta detta. Jag förklarade att jag inte kände mig säker när jag körde en så stor bil men det fanns ingen omsorgsplikt och jag fick höra att han inte kunde göra något och stängde sitt kontor. Jag sa till honom att den här bilen skulle använda mycket mer bränsle men återigen, han var inte intresserad och sa till mig av "säkerhetsskäl" att han inte kunde byta bilen med det andra paret och att jag var tvungen att ta den här bilen. Jag sa till honom att jag inte skulle fylla tanken men han lämnade mig med nycklarna och gick iväg. En resa som normalt skulle ta 2 och en halv timme (till Utsjoki) tog mig 4 timmar eftersom jag körde så långsamt att jag inte kände mig säker. Jag bodde där på deltid så jag är inte obekant med vägarna och terrängen. Den här bilen var inte lämplig. Möjligheten att övernatta i Ivalo och se om jag kunde få en mindre bil dagen efter var inte lönsamt eftersom jag åkte upp norrut för att sprida mina föräldrars aska och det fick ske nästa dag, eftersom det var den dagen jag hade tillstånd till . Efter en stressig bilresa kom jag mitt i natten till utsjoki. Nästa dag, vad som borde ha varit en oerhört privat ceremoni för mig, förstördes eftersom jag var tvungen att be någon att följa med mig på resan eftersom jag varken kände mig säker eller bekväm att köra denna stora SUV, som är totalt olämplig för isiga och snöiga vägar i Finnmark. Jag ringde Hertz Finland, Hertz Rovaniemi och Hertz Ivalo varje dag och kontaktade dem flera gånger via e-post för att förklara hur brådskande det är att byta bil men de gjorde aldrig något för att hjälpa.
När jag kom tillbaka lämnade jag bilen med en halv tank, mer än vad jag hade sagt att jag skulle göra till agenten, men jag blev fortfarande debiterad ett för högt belopp för bränsle och jag fick ingen ersättning.
Först efter att ha gått på sociala medier för att klaga på deras beteende fick någon kontakt och de erbjöd mig en kupong för min nästa hyrbil, vilket ALDRIG kommer att hända igen.
Jag åkte till Arktis för att sprida mina föräldrars aska, inte på någon rolig semester och ögonblicket förstördes eftersom jag inte kunde göra detta privat. Det var sårande och pinsamt eftersom jag uppenbarligen var väldigt känslosam. Hertz tog en väldigt privat stund ifrån mig och deras beteende har varit skrämmande.
Kontoret i Ivalo är inte ändamålsenligt! UNDVIK UNDVIK UNDVIK
Omdöme: 1 av 5.
alsabahi skrev ett omdöme om Hertz Suomi (2017-08-24)
Ett utmärkt företag, pålitligt, utmärkt service och enkla procedurer vid mottagning och leverans av bilen.

Thrifty Car Rental

Fredag: 07:30-23:00
Lördag: 07:30-23:00
Söndag: 07:30-23:00
Emma lämnade ett omdöme om (2023-01-06)